Tedarik Zinciri / Arz Zinciri

06.07.2015 10:32

Global Lojistik başlığımız altında taşıma şekilleri alt başlığında;

Hava Kargo

·         Hava Kargo Taşımacılığı nedir?

·         Hava Kargo Operasyon

·         Hava Kargo Navlun Hesaplama

·         Hava Kargo Hacim Hesaplama

·         Yurtiçi Uçak Kargo

·         Yurtdışı Uçak Kargo

·         Uçak Kargo Fiyatları

·         Uçak Kargo firmaları

 

Karayolu Kargo

·         Karayolu Taşımacılığı nedir?

·         Karayolu Taşımacılığı Hakkında bilgiler

·         Karayolu Taşımacılığı yönetmeliği

Konteyner Taşımacılığı

·         Deniz kargo nedir?

·         Deniz kargo ithalat/ihracat

·         Deniz Kargo operasyon

Hakkında bilgiler vereceğiz.

 

 

 

 

BÖLÜM 1

TEDARİK ZİNCİRİ

 

Bir akşam saat 21:00 de eve dönerken çocuğunuza bir çikolata veya onun ertesi sabahki kahvaltısı için peynir almak üzere bir markete gittiğinizi düşünün. Market yalnızca açık olmayıp, çeşitli tür, marka ve çeşitli büyüklüklerde çikolata ve peynirin sizi beklediğini görürsünüz. Günümüzde bir çok kişi bunun zaten, kendiliğinden böyle olduğunu ve böyle olması gerektiğini düşünür. Ama bunun arkasında, gereksinimimiz olduğunda çikolata ile peynirin orada hazır olmasını sağlayan yüzlerce karmaşık faaliyetler dizini dikkatli bir biçimde koordine edilmiştir. Onlarca firma, bu karmaşık faaliyetleri yerine getirmek için uğraş vermiştir.

Satın aldığımız her türlü mal ve hizmet için de durum aynıdır. Gereksinimimiz olan bütün mal ve hizmetlerin, gereksinimimiz olduğu anda yakınımızda hazır olmasını sağlayan bu faaliyetlerin tümü, Tedarik Zinciri özünü oluşturur.  Tedarik Zinciri, müşterileri, perakendeci ve toptancıları, üreticileri ve onların tedarikçilerini birbirine bağlayan bir ilişkiler ağıdır. Bu kişi ve kuruluşlar arasındaki düzenli, mal, para ve bilgi akışıdır. Her ne kadar, bu faaliyetler dizini ve bu dizinin koordinasyonu sorunu çok eskilere uzansa da, yeni olan Tedarik Zinciri Yönetiminin, olaya entegre sistemler üzerinden malzemenin akışı problemi olarak ele almasıdır.

1.1.Niçin Tedarik Zinciri?

1990’ lı yıllardan itibaren dünya çapında pazarlarda hızla gelişen çetin rekabet, tüketicilerin geri dönülmez haklar kazanması ve giderek daha seçici olması, tüketici ürünlerinin hayat sürelerinin giderek kısalması gibi nedenler, işletme yönetimlerini,  kendi tedarik zincirlerine eğilmelerini ve konuya odaklanmasını zorunlu kılmıştır. Müşteri siparişleri, siparişinin alınmasından, sipariş kapsamının teslim edilmesine kadar birçok aşamadan geçmektedir. Müşteri siparişinin alınması, siparişin haberleşme araçlarıyla alınmasıyla veya satış temsilcisinin çantasında satış ofisine iletilmesi, kredi kontrolleri, sevk emri hazırlanması ve nihayet ürünlerin müşteriye sevk edilmesi. Bütün bu süreç oldukça uzun süreler almaktadır. Kaldı ki bu sürelere, ürünün henüz hazır olmayıp, imal edilmesi için gereken süreler dâhil değildir. Bu döngü içinde pazarlamayı desteklemek ve ürünlerin müşterilere teslim sürelerini kısaltabilmek için stokların yapılması yoluna gidilmiştir.

 

Aynı üründen üreticilerde, toptancılarda ve perakendecilerde stok bulundurmak, genel bir iş pratiği haline gelmiştir. Bu kadar yoğun stok bulundurulmasına rağmen, aranan bir ürünün stokta bulunmaması, yani çok satması veya verilen siparişin uzun sürelerden sonra teslim edilebilmesi çok sık görülen bir durum olmuştur. Endüstri devriminden beri yaşanan bu durum, zaman zaman sorgulanmış olsa da daha iyi bir yol bulunamadığı için günümüze kadar süregelmiştir.

 

Yazının devamı için Tıklayınız

 

 

ADV : Fransa Kargo

Geri

İletişim

Kargo Haber
Kuyumcukent AVM No:411
Yenibosna / İstanbul

90 212 603 33 32

© 2015 Tüm Hakları Saklıdır.

Ücretsiz web sitesi oluşturun!Webnode